torsdag 1 juli 2010

Besök idag

Idag kom min kära familj till mitt jobb lagom till lunch.
Så här snällt satt de i trappan då jag kom ut, men enligt pappa hade de inte suttit still särskilt länge utan tagit sig upp och ner i trappan som vettvillingar och haft jättekul.

















Vi gick in till sommarcafét där det serverades plättar till lunch.
William gillade det medans Sanna inte hade tid att äta, det fanns ju så mycket annat att intressera sig för.

















Efter maten busades det lite med pappa innan det var dags för en långpromenad.





















Målet med långpromenaden på lite drygt en timma var att hälsa på min vän Eva och hennes familj i Norrbacka. Tanken var att barnen skulle somna men unge herr William visade inte ett tecken på att sova, Sanna somnade först då vi nästan var framme.
Så medan hon och Evas minsting Casper sov ute i vagnarna så fick William utforska nya leksaker inomhus.
Men det dröjde inte länge innan Sanna vaknade igen.
Utanför höll några arbetare på att beskära buskar och träd.
Motorsågen var väldigt spännande att titta på då den lät så mycket.
En lång stund stod barnen i dörröppningen och tittade på.






















Tiden går alldeles för fort då man har roligt, och snart insåg jag vad klockan var och begav mig av snabbt mot bussarna då jag skulle åka kollektivt hem.
Det var länge sen jag åkte buss då jag inte tycker om det så mycket då man har vagnen med.
Detta för att jag ofta inte fått plats i bussen och fått vänta i onödan för att till slut ändå fått gå hem.
Just för att det var så länge sen jag åkte buss så höll jag på att missa att de bytt ut hållplatserna på stationen, 580 går från där 582 gick förut och tvärtom.
Bussresan gick faktiskt bra idag, men det var inte så mycket folk då heller vilket underlättade.

Hemma väntade pappa på oss, han hade städat lite för vi skulle få gäster ikväll.
Barnen fick leka själva ett tag medan vi förberedde middagen, Tacos.
Det gick väldigt bra, de sprang ut och in på altanen och hade roligt och det var bara några gånger någon av oss fick gå in och rädda den ene från den andres hårdhänta famntag (gissa vem?).
Då unge herr William inte sovit en blund på dagen idag så var han lite små bråkig mot syrran och väldigt mammig från och till.
Till slut anlände våra gäster Anna och Jacob med sin sex veckor gamla son Ludvig.
Kommer knappt ihåg den tiden då barnen var så små, var tvungen att kika på lite bilder från den tiden...
Men Ludvig hade det bra, även om han senare vägrade somna utan hellre ville vara vaken och det var mammas famn som dög bäst att somna i.




















Nattningen av barnen gick fort idag, inte konstigt då Sanna sovit knappt en halvtimma medan William inte sovit något.
Jag och M-P introducerade Anna och Jacob till Settlers.
Det var kul och det tyckte även de så vi bestämde att försöka få till fler spelkvällar i framtiden.







Behöver jag säga att jag vann spelet ikväll?
// Sargit
p.s. något konstigt med redigeringen på blogger nu, blir inte som det ska helt enkelt men orkar inte bråka med det just nu...

Inga kommentarer: