söndag 16 november 2014

Spel och friskluft

Dagen började med att jag fick lite oväntat sovmorgon!
Familjen hade redan ätit frukost och klätt på sig, själv förflyttade jag mig i princip bara till soffan från sängen då jag fortfarande var trött.
Sen spelade jag ett spel, fortfarande liggandes i soffan, med stortrollen.
Under tiden pusslade Janiina med lite hjälp från sin pappa.
Sanna och William började spela memory tillsammans och så fortsatte det en tid.
Till slut kom vi igång och gick ut hela familjen på bakgården. Där började vi göra uteplatsen iordning inför vintern då vi inte hunnit med det än. Barnen hjälpte till att sopa altanen, kratta löv och samla ihop leksaker. Ja lite lek blev det emellanåt också.
Då de kom in så fortsatte de spela en stund, Janiina har blivit förtjust i häxmössan och capen så dem ville hon ha på sig hela tiden.
M-P åkte iväg till dansträningen och då passade vi andra på att åka till Eurostop där det blev en bra stund på lekplatsen innan vi handlade inför middagen.
Kvällen avslutades med film i soffan igen, först för barnen och sen för mig.
// Sargit

Inga kommentarer: