söndag 2 november 2014

Lugn födelsedag

Idag fyllde jag år. Det var inget jag planerat att fira direkt då det varit så mycket annat den sista tiden och då jag helt enkelt inte kände för det.
Men jag fick nästan sovmorgonen jag önskat mig, familjen lät mig sova men det gjorde inte telefonen.
Jag blev ändå glad åt att få träffa min pappa, syster och Helena som kom förbi på överrasknings visit. Min mamma svängde in också en kortis.
Efter lunch följde Sanna och William med Bergmans hem till dem och maken skjutsade min mor till hamnen.
Så jag och Janiina fick lite ensam tid en stund innan vår vän Katja kom förbi med sin syster och sina döttrar. Katja bor i Östhammar så det är inte så ofta vi har hunnit träffas men nu var de i Märsta och kom och grattade mig då de ändå var här.
Janiina var lite blyg och försvann in i lekrummet ensam. Det blev väldigt tyst där plötsligt och då vi kikade in så hittade jag henne sovandes på golvet!
Vår granne Mats kikade in med sina döttrar på kvällen och då passade vi på att ha lite disco. Jag smet iväg en sväng till dansen då vi skulle ha ett kort möte och fast jag smet in så blev jag uppvaktad med sång.
Kvällen avrundades med middag med familjen och Mats och hans tjejer.
En lugn och trevlig födelsedag helt enkelt.
// Sargit

Inga kommentarer: