måndag 17 november 2014

Mamma-barndag

Då jag var ledig idag så fick barnen umgås med mig hela dagen.
De stora kom på först sent på förmiddagen att de ville till dagis men då var det försent.
Vi åkte till Uppsala på skojakt istället men vi började med att luncha med Lina först.
Tyvärr hittade vi inte det vi sökte så vi får jaga efter skor en annan dag, men det blev lite annat smått och gått med hem.
Barnen tjatade om att få gå till IKEA då de ville till leklandet där så då gjorde vi det. Sanna och William var hur glada som helst över att få leka på Ikeas lekland medan jag och Janiina roade oss på barnavdelningens lekplats.
Vi träffade på en gammal vän till mig, Anneth, som flyttat till Huddunge för en tid sedan. Hon hade varit i Märsta under helgen men vi hann inte ses då, tur då att vi sprang på varann på Ikea av alla ställen.
Janiina var hur nöjd som helst då hon fick leka fritt medan jag satt och tittade på, fick nästan inte henne därifrån. Jag var tvungen att lova henne att vi skulle komma tillbaka efter middagen, så det gjorde vi fast då var ju de stora med också.
En lång dag med mina gotroll blev det, de var rätt möra sen må ni tro.
// Sargit

Inga kommentarer: