måndag 3 november 2014

Gofika hos Tyyne och Arvi

Idag valde stortrollen att gå på förskolan då de fick välja hur de ville göra.
Janiina däremot fick vara hemma då hon haft lite klet i ögonen igen.
Sanna och William sa glatt bara att "Nu är det Janiinas tur att ha en mamma dag".
Så medan maken lämnade dem på förskolan gjorde jag iordning Janiina och mig själv. Sen åkte vi iväg till Infra city då maken hade tid hos vår naprapat. Jag och Janiina tog en promenad runt husen under tiden då affärerna inte hade öppnat än.
Sista kvarten roade vi oss i väntrummet där Janiina var på väldigt glatt humör och busade med stolarna.
Ett besök på Rusta och sen ut till Lunda för att hämta hem Kian och sen korv med bröd-lunch på Maxi och snabbhandel där.
Jag hämtade stortrollen tidigt vilket de inte var så nöjda med, men vi skulle iväg och hälsa på Tyyne och Arvi.
För dig som är ny på bloggen kan jag berätta att Tyyne är min gamla dagisfröken som jag fortfarande har kontakt med.
Barnen var inte så nöjda med att åka iväg till dem men väl där hade de hur kul som helst.
Det blev gofika, vi hade glasstårta med oss och så hade Tyyne gjort något som hette "vattruska". Jättegoda var de så jag var tvungen att fota receptet.
Och sen byggdes det med lego, spelades på piano och busades med varandra och med pappsen.

 Tyyne och Arvi har samma bröllopsdag som vi, det vill säga 28 oktober, och ifall jag och maken lever till vi är 98år så kan vi fira lika många bröllopsdagar som Tyyne och Arvi gjorde i tisdags då de firade sin järnbröllopsdag!
En bild från då och nu.
Och för dig som inte orkar googla så kan jag tala om att de firade sin 70åriga bröllopsdag!
De var 20år och 21år då de gifte sig.
Glömde fråga dem vad som är hemligheten bakom ett långt lyckat äktenskap, jag får göra det vid nästa besök istället...
// Sargit

Inga kommentarer: