söndag 23 november 2014

Hemma dag

För mig och barnen så vart det en hemma dag idag. Jag orkade inte ens klä på mig utan gick runt i morgonrock hela dagen.
Jag hann dock göra lite nytta som att tvätta, vika tvätt och gå igenom Janiinas garderob.
Barnen var på luven på varandra titt som tätt, de fixar helt enkelt inte en hel dag hemma utan planer, hihii. det enda de fick gjort var att rensa lite bland sina boklådor.
Janiina rensade bort några böcker till kusin Rasmus, dessa valde hon själv ut och sa att Rasmus ska ha dem. Hon uttalar det dock väldigt annorlunda "patuth" säger hon ungefär.
Sen skrevs det lite önskelistor till tomten. William var väldigt klar över vad han önskade sig medan Sanna hade svårare att komma på något.
Jag fick filma honom när han var klar.
Janiina tjatade mycket om sina hästar och det här kom vi fram till var vad hon önskade sig.
Sanna kom på till slut att hon önskade sig en dockhuvud som man kan frisera och ett skrivbord.
Vid middagsbordet så råkade William kittla sin pappa på halsen och det var tydligen så roligt så han fortsatte med det. Sonen vann över pappan denna runda.
Fast jag inte gjort mycket idag så var jag ändå trött på kvällen. Ändå kom jag inte i säng i tid...
// Sargit

Inga kommentarer: