fredag 21 november 2014

Ny telefon!

Inte mycket som hänt under veckan för övrigt. Matlaget på tisdag som vanligt, förutom att jag fick hoppa in där då min kollega blev sjuk, men denna gång behövde jag inte förbereda något själv. Skönt nog så var maken med också.
Och så har jag fastnat en del på Netflix på kvällarna, hihii.
Men det nya som hänt är att jag till slut fått en ny mobil!
Efter mycket velande mellan två olika modeller så beställde jag en Sony Xperia Z3 till mig i silver green.
Jag har ju nästan alltid haft en Nokia, enda undantaget var den första mobilen som var en Philips (typ hundra år sedan och stor var den).
Men efter att ha läst recensioner på de två modellerna jag vägde mellan Nokias 1020 och Xperia Z3, så föll valet på Z3:an. Anledningen varför jag tvekade var dels då jag är van vid Nokias meny och kan min älskade lilla Windows telefon nu och dels för att jobbtelefonen som är en tidigare (billig) modell av Xperia inte är riktigt överens med mig.
Men tyvärr har min Lumia 820 efter 2år gjort sitt och krånglat en tid tillbaka.
Så idag hämtade jag ut den nya efter jobbet.
Barnen blev glada i alla fall då vi lovade att de skulle få ha min gamla telefonen att spela spel med hemma sen.
Nu följer då en tid då jag ska i lugn och ro ska bekanta mig med den hemma innan jag flyttar över SIM-kortet och börjar använda den.
Jag hoppas jag inte kommer att få ångra mig...
// Sargit

Inga kommentarer: