onsdag 5 november 2014

Gräsänka

Första dagen som gräsänka då maken åkte till Prag imorse. Då jag hämtade Janiina så tog det ca 30min då hon vägrade följa med mig till en början. "Pappa hämta mig!" skrek hon väldig bestämt och argt. Och så försökte hon gömma sig och visade med hela sin kroppsspråk att jag inte var välkommen att hämta henne. Hon upprepade samma fras igen och jag försökte förklara att pappa inte kan hämta då han inte är hemma.
Till slut fick jag helt enkelt bära henne därifrån under höga protester.
Sanna och William följde med något lättare, och med oss fick vi även Frida då Mats precis ringde och sa att han var försenad. Så jag erbjöd honom att ta med Frida hem till oss.
Det slutade att jag bjöd dem på middag sen när Mats dök upp med Alice o.
Vi skulle haft styrelsemöte hos oss ikväll men den blev ändrad till bara fika då flera fått förhinder, men Mats jag och Susanne fick fika och umgås lite och till Sannas glädje (och Williams fasa då han plötsligt blivit hundrädd igen) hade Susanne med sig ena hunden, Charlie. Sanna njöt väldigt av Charlies sällskap. Hon är ju de som tjatat mest om att vilja ha husdjur...
Men Susanne lovade att Sanna får komma och hälsa på hos dem och leka med hundarna, så jag hoppas att det räcker för henne några år till...
Blev något senare nattning och som vanligt så ville de inte somna alls...
// Sargit

Inga kommentarer: