lördag 15 november 2014

Familjetid o städning

Fredagar försöker vi så ofta vi kan ta oss till simhallen. Så skönt att få familjetid i några timmar.
Det gjorde vi även idag.
Sanna och William är riktigt duktiga på att ta sig ram under vattnet, de dyker som fiskar, men de har svårt att hålla sig ovan vattenytan.
Janiina ville simma helt själv så fort hon upptäckte att hon kunde ta sig fram på egen hand med hjälp av armpuffar och en såna där flytgrejer kring midjan som höll henne ovanför vattnet. Så hon sparkade sig fram åt det hållet hon ville ta sig och njöt i fulla drag.
Våra vänner Johanna och Nisse var där med sina barn också, det var alldeles för länge sen vi sågs. Men kul var det att se dem.
Väl hemma fixade vi mat och så busades det lite så klart innan filmmys i soffan.

Ett härligt avslut på denna vecka och skönt start på helgen.
Lördagen bestod av lite mys i sängen då alla barnen kom för att väcka mig, med kameran... Och nej, de bilderna visar jag inte. De filmade också några söta filmer med studsande barn och en väldigt trött mamma i bakgrunden.
M-P hade redan åkt till jobbet då det var hans jobblördag.
Barnen hade hela dagen på sig att städa sitt rum men inte blev de klara innan M-P kom hem inte, så de fick lite hjälp av honom.
Själv hade jag ledsnat sen länge på att tjata på dem så jag höll på o röja lite i andra rum under tiden.
Däremot så tjuvlyssnade jag på dem lite då de höll på i lekrummet under dagen:
"börja städa nu då"
"jag städar om du städar"
Och sen fortsätter leken... detta upprepade de några gånger under dagen fast de turades om med replikerna...
När maken kommit hem så var det min tur att åka till jobbet. Vi hann ses i en halvtimma i alla fall, hihii.

// Sargit

Inga kommentarer: