lördag 22 november 2014

Fullspeckad dag

M-P hade en match på förmiddagen så efter frukost så väckte han mig och sa hejdå. Så jag fick lite sovmorgon i alla fall.
Men detta gjorde att jag sov en aningen längre än tänkt och det blev lite bråttom att komma iväg med barnen då vi skulle på den finska sångstunden hemma hos familjen Barklund.
Det blev bara vi och dem men trevligt hade vi med sång, fika och sedan lek för barnen.
Det krävdes väldigt mycket övertalning att komma därifrån.
 Sen fick barnen hänga med på mitt jobb medan jag förberedde inför eftermiddagen och kvällen.
De fick rätt fria händer men ändå valde de att hänga vid mina fötter istället för att njuta av lekrummet på öppnaförskolan.
Tur nog så dök maken upp en stund och kunde hjälpa till.
Det blev kyrkfika före gudstjänsten idag och sen firade vi en trevlig gudstjänst för små och stora tillsammans. Alla barnen fick vara med och spela på rytm ägg, men Sanna ville spela på "lådan".
Vi hade slagit in lite julklappar till barn som kanske annars inte får några (skokartongsappellen), dessa fick barnen hjälpa till att lyfta fram till altaret.
 Efteråt hade vi vår sista tvillingträff för terminen med middag.
Vi blev 25 personer totalt! Så himla roligt. Min kollega Maud fick chansen att testa hur det är att bära två små samtidigt då hon fick de yngsta gästerna i sin famn.
Lite smått kaotiskt var det från och till men det såg ut som att alla trivdes och åt sig mätta.
Efterrätten gick också ner då fler än våra barn som verkar vara glassomaner...
Tyvärr fick jag inte till någon gruppbild denna gång, hann inte med det helt enkelt.
M-P smet ifrån i början på middagen då han skulle på julbord med sitt jobb.
Väl hemma så dröjde det inte länge innan alla barnen sov gott i sina sängar.
Själv började jag titta på en ny serie på Netflix: Touch.
Kanon bra är den, kunde knappt sluta titta på den.
Tusen tack alla vi mött idag för en härlig dag och kväll!
// Sargit

Inga kommentarer: