måndag 1 september 2014

Första veckan efter semestern

Oj vad förra veckan gick fort!
Första veckan efter semestern och jag hann/orkade knappt sitta vid datorn då jag kom hem för att inte tala om att blogga. Så jepp, nu ligger vi rejält efter med bloggen.
Nåja, vi har haft fullt upp helt enkelt.
Barnen trivs bra på sina nya avdelningar, Janiina har vi haft problem med att få hem från dagis då hon trivs så bra där. Och mornarna fungerar rätt bra hemma, även om det alltid får tjatas lite extra och stressas på för vår unge herre som inte är snabbast direkt. Tror han ärvt det av mig, sitt morgonhumör...
Det enda värt att nämna som hände under veckan var att Sanna och Williams "dagistvilling" vänner Emelie och Filip kom på middag hos oss med sina föräldrar på torsdag kväll,.
Catrine lärde jag känna då jag var föräldraledig med Sanna och William och då var hon också på öppna förskolan med Emelie och Filip.
Nu ska de flytta norrut i landet, till Härnösand, så vi passade på att bjuda dem på middag mitt i flyttbestyren.
Vi kommer sakna dem alla men vi bestämde helt enkelt att det fick bli stopp hos dem också de gångerna vi åker till Umeå, det är ju på vägen trots allt.
Sanna och William reagerade olika på deras flytt.
Sanna blev ledsen och sa "kommer de aldrig tillbaka igen? får vi inte se Emelie och Filip mer?" medan William sa "vad orättvist, varför får inte vi flytta två gånger?".

Jag jobbade fredag till lördag, vi hade övernattning med ungdomarna. Övriga familjen var hos familjen Beutler på fredags tacos och hade det trevligt.
På lördag försökte jag sova lite på eftermiddagen när jag kom hem men barnen tyckte det var mycket roligt att klättra och hoppa på mig då jag låg i sängen.
På kvällen åkte jag iväg på en inflyttningsfest hos en kollega så familjen fick mysa utan mig vid tv:n igen.
I söndags så var det premiär på squaredansen dit jag lovat fixa fikat så jag bakade några plåtar av godsaker, blåbärskakor och rödvinbärskaka. Barnen trivdes bra på dansen och till och med jag hann med några tipp squaredans och några linedanser.

Idag tog jag tag i något som var väldigt nödvändigt, att gå igenom alla kartonger med barnkläder som fanns i förrådet. Det var en hel del kläder som jag hittade som jag saknat just till Janiina och en hel del kläder som passar Sanna och William just nu.
Mamma erbjöd sig att tvätta dem åt oss då hon har tvättstuga i huset, det tackade jag gladeligen ja till. Men jag sorterade tvätten åt henne i alla fall. Blev nog en 6-7 maskiner skulle jag tro.
Barnen fick själva gå igenom kläderna och säga vad de ville ha och inte ha, allt blev godkänt av dem konstigt nog. Till och med Janiina gick igenom varje plagg med hjälp av Sanna.

Vi fick äntligen forden tvättad idag, maken lämnade in den på hemvägen och så hämtade vi den senare. Den var väldigt väldigt mycket i behov av tvätt. Kanske vi bör komma ihåg att tvätta dem lite oftare än en gång per år, hihii...

Hemma har tvättmaskinen också gått varm, blir ju en del tvätt under veckan. Dessutom tvättade jag de kläder jag hittat i förrådet i torsdags då jag hämtade sovsäcken, sådant som ev kan vara för smått för Janiina men som jag ändå vill testa på henne då de var några av favoriter till Sanna och William i den storleken.

Nu avrundar vi måndagkvällen/natten med lite fika innan sängen kallar. Jag får se när jag har tid att börja blogga om vår semester.
// Sargit

Inga kommentarer: