fredag 12 september 2014

Pizza bagare

Då Janiina fick feber under natten så fick hon stanna hemma idag fast febern var borta på morgonen.
Hon fick följa med mig till jobbet och var en jätteduktig och glad hjälpreda. Men saker tar ju gärna lite längre tid med en liten hjälpreda med så vissa saker fick helt enkelt vänta.
Vi hämtade hem Sanna och William till mellanmålet och då M-P kom hem från jobbet så åkte jag och Sanna till nya Midgårdbadet. William ville hellre stanna hemma och spela Skylander med M-P.
Jag och Sanna hade en väldigt mysig stund i simhallen. Sanna övade flitigt på att simma och så lekte vi och busade också såklart. Lina, Elin och Emma kom också dit sen.
Väl hemma igen va det dags att börja med middagen, hela familjen var med och lagade maten ikväll.
Maken hade förberett degen så det var bara att påbörja pizza verkstan. Alla fick göra sin egen pizza.
Janiina var dock mer förtjust i att bara dega...
Alla hade fått välja precis det man ville ha på pizzan och barnen hade önskat kebab på sina, tur att det fanns färdig kebab i frysdisken.
Goda pizzor blev det, men då vi var rätt hungriga så tog vi ut min och makens lite för tidigt. Men det gick att äta i alla fall, hihii.
Medan barnen hade fredagsmys vid tv:n så kokade jag jordgubbs- och rabarbersylt.
Sen blev det rätt så tidig kväll för oss vuxna också då vi var väldigt trötta och en lång dag väntade oss på lördag.
// Sargit

Inga kommentarer: