söndag 21 september 2014

Arbetsbyxor på

Idag passade jag på att ta tag i något jag tänkt göra sen i våras: måla ute bänken.
Men först var det ju en hel del slipande som måste göras innan själva grundmålandet kunde påbörjas.
Tur att jag fick hjälp av våra troll!
Självklart måste det ju börja regna på eftermiddagen! Och inte lite regn heller utan det öste ju ner resten av dagen och natten...
Hoppas bara att det inte dröjer alltför länge innan det blir torrt igen så att jag kan måla färdigt.
Till lunch gjorde maken palt, uppskattat av hela familjen. Även familjen Beutler dök upp för att få njuta av palten.
Kvällen avundades med lite tv-spel, Skylander såklart.
Själv la jag mig i badet för första gången på säkert två år (om inte mer).
Sen blev det direkt till sängs för min del då John Blund kallade.
// Sargit

Inga kommentarer: