tisdag 2 september 2014

Trött familj

Verkar som om vardagen tar hårt på oss alla. Inte lätt att börja på dagis igen efter semestern då det ju är betydligt högre tempo under dagarna än under ledigheten, om inte annat så längre dagar.
Vi försov oss imorse. Jag vaknade 7.50 och alla trollen sov fortfarande!
De var till och med svårväckta.
Men så sena blev vi inte trots allt, vi kom hemifrån en halvtimme senare än planerat men det gjorde inte så mycket.
 
Då jag kom hem från jobbet så möttes jag av denna syn.
Hon var väldigt svårväckt och tog lång tid innan hon piggnade till. Men snart nog så hjälpte hon mig att göra currysås till kycklingen. Blev en väldigt sen middag ikväll.

Nu har jag påbörjat att blogga om semesterresan, en dag i taget.
Första inlägget hittar ni här. Fick hjälp av Sanna att välja ut bilder då hon hade mamma längtan och kurade ihop sig bredvid mig i soffan en stund då de andra somnat.
Men då även jag varit trött de senaste dagarna så ska jag nu försöka ta efter resten av familjen och komma till sängs jag med, i tid för en gångs skull.
// Sargit

Inga kommentarer: