torsdag 4 september 2014

Mys i soffan

Ikväll blev det väldigt väldigt sen middag då familjen var på äventyr medan jag jobbade.
Så inte kunde vi få barnen i säng direkt efter maten, istället blev det kvällssaga i soffan och sen lite mys och bus med pappsen.
 Imorgon åker maken iväg till Åland på ett träningsläger med ett av sina innebandy lag, så det blir jag och barnen hemma själva. Men vi har planer för helgen så det går ingen nöd på oss inte.
Janiina ville inte ligga kvar i sängen ikväll, istället klättrade hon på mig som låg på golvet i deras rum och tillslut så somnade hon direkt på golvet, extra napparna hårt i sina händer.
Förresten, jag lyckades få en kort stund över och hann följa med och hämta barnen idag innan jag återvände till jobbet.
Vi hämtade stortrollen först så att de fick hälsa på i gamla dagiset (som de kallar Saturnus). Det blev glada återseenden med fröknarna där.
När vi skulle få hem Janiina så sa William något med att hon var stor tjej, då svarade Janiina "inte sto, ja liten" och blev nästan arg på William. Lilla stora tjejen.
// Sargit

Inga kommentarer: