tisdag 23 september 2014

Wenngarns slott och Matlag

En kollega till mig har nyligen fyllt 60år och det ville vi självklart fira. Så vi var ett gäng som överraskade henne med lite firande mitt i veckan såhär.
Hon blev utlurad till Wenngarns slott i tron att de skulle ha budget planering men tji fick hon.
Istället blev det en kanon bra och trevlig guidning runt slottet och dess historia. En av mina gamla dagis fröknar var också på plats (bilden i hörnet på mig och henne), jag var ju tvungen att dokumentera oss ihop. Fint är det där ute på Wenngarn, får du chansen så åk dit. 
 Det blev fin lunch också och tårta på det. Och så lite present öppning såklart.
Grattis igen Terttu!
Eftermiddagen vart det ju till att fortsätta jobba men sen vid fem snåret mötte jag upp familjen uppe i Valsta kyrka där vi var med på Matlaget. M-P åkte hem och vila dock då han blivit förkyld.
Under kvällen hann vi med att spela lite UNO också, premiär för Janiina som gjorde sitt bästa för att hänga med.
I sista stund kom jag på att mötet jag skulle på ikväll började en halvtimma tidigare än vad jag kom ihåg, så vi fick smita ifrån innan samlingen på slutet helt enkelt, sen lämnade jag av barnen vid vändplan där maken väntade på dem och skyndade mig vidare.
Vi Nattvandrare hade ett litet planeringsmöte inför hösten bara.
En dag då allt gått i ett så att säga, men på ett väldigt trevligt sätt.
// Sargit

Inga kommentarer: