fredag 26 september 2014

Nyfriserade barn

Idag hade fröknarna på förskolan studiedag, så alla trollen fick vara hemma med mig.
Vi var rätt sega på morgonen men vi hann med att besöka vaari och Helena vid lunch.
Sen var det dags för barnen att gå till Evelina på Salong lilla klippet i Sigtuna.
Sanna var först ut och hon var väldigt bestämd med att hon inte ville ha kort hår eller kort lugg, så det blev bara topparna på henne.
William däremot ville ha samma frisyr som pappa fast längre sa han. Så det fick det bli.
Janiina sa på vägen i bilen att hon också ville ha samma som pappa, och i ett svagt ögonblick så övervägde jag det, enbart för att få se folks reaktioner. Men tur nog så ändrade hon sig och så fick hon den kanon bra korta pagen istället.
Riktigt duktiga var alla tre på frisyrstolen, bara Janiina jag fick locka med att titta på min telefon för att hon skulle böja ner huvet ordentligt.
Och vilken skillnad det blev! Barnen såg direkt så stora ut efter att ha blivit av med lite hår.
Konstig  det där...
Vi åkte till Eurostop för lite lek och när M-P kom dit så passade jag på att handla medan de andra fick fortsätta leka.
Till kvällen fick vi nattgäster, Emma och Elin kom hem till oss och fick sova över till barnens glädje.
Det blev tacos till middag och sen fredagsmys med film och chips. Draktränaren blev det, igen...
Maken och jag hade också lite filmmys då alla barnen kommit i säng, vi såg en film som hette "Tavlan". Tänkvärd film om en något underlig.
// Sargit

Inga kommentarer: