måndag 30 juni 2014

Simlektion två och gofika med familjen

Då vi lånat ut Kian till min syster så är jag nu utan bil fram till semestern.
Så idag var det bara att ta fram cykeln och cykla till jobbet för att rätt tidigt på eftermiddagen cykla hem för att hämta barnen för att hinna i tid till simlektionen deras. Jag blev väldigt imponerad av mig själv då jag klarade av att cykla hela vägen hem utan att stanna ens i Valsta backen!
Vi tog bussen ner men missade den vi skulle med med några minuter, tur vi hann precis i tid till lektionen.
 Medan Sanna simmade så lekte vi andra på lekplatsen.
Janiina och William hade hur kul som helst.
 William hjälpte väldigt gärna sin syster,
som älskar att hänga med armarna. Flera gånger gjorde hon det.
Mera gungande...
Vi kom i så pass tid att jag hann ta några bilder på Sanna i bassängen. Riktigt duktig är hon och jag blev impad att hon utvecklats så fort, hon har annars svårt för att få vatten i ansiktet och att dyka (liksom jag) men idag verkade det inte vara något problem.
 Hon visade hur man flyter också och så klart sina fina bentag.
 Jag hann med bara en bild på William då det var hans tur. Men han var också jätteduktig!
Maken mötte upp oss medan jag och tjejerna var på lekplatsen.
Vi bestämde oss för att gå iväg och fika lite innan hemfärd så det blev ett besök på Brödboden, glass för barnen och bakelser till oss vuxna.
Sen lekte barnen lite med lilla karusellen också, fast utan pengar..
 Min fina familj.
 Janiina gick så fint hand i hand med William medan Sanna ville ha lite pappa mys på hans axlar.
// Sargit

Inga kommentarer: