söndag 8 juni 2014

Familjen "delad"

På lördag ställde Janika upp på att vara barnvakt så då kunde jag och maken åka iväg till Squaredance Convention i Västerås själva. Det var första gången som barnen hade en ensam barnvakt så länge, bortsett från familjen då.
Det hade tydligen gått bra och hon hade till och med hunnit baka med lite hjälpa av Janiina.
Vi kom hem först långt efter midnatt men kul hade vi och mycket dansande blev det!
 
På söndag var tanken att vi skulle iväg igen men vi var väldigt sega och trötta på morgonen. Då vi väl var redo så ville Sanna och William inte följa med så då fick de tillbringa en dag till med Janika.
Janiina fick följa med oss, men då vi kom iväg så sent och hade kommit ihåg tiderna på dansen helt fel så hann vi inte dansa något alls. Istället åkte vi till Hummelsta, Enköping för att hälsa på min mormor. Även min moster var där.
Janiina var lite reserverad till en början men senare då hon fick spela på M-P:s telefon så visade hon för gammelmormormor hur man gör.

Under tiden var Janika och stortrollen på egna äventyr. De tog bussen ut till Sigtuna och matade ankor samt åt glass. 
 Självklart hann de klättra lite också.
 Min pappa hämtade dem senare och så mötte vi upp dem hos honom.
Resten av kvällen tillbringade vi hos min pappa som bjöd på middag.
Barnen stortrivdes med att busa med varandra,
 och gosandes med Roy.
 Janiina var väldigt glad åt att få gunga i hammocken.
Lite senare än tänkt kom vi sedan hem varvid det vart en kort stund vid tv:n innan det var bums i säng för alla trollen.
// Sargit

Inga kommentarer: