måndag 2 juni 2014

Välkommen hem Sanna!

Janiina fick stanna hemma från förskolan idag då hon haft klet i ögonen sen i torsdags. Tur att Janika är hos oss hon är en alldeles utmärkt barnvakt då både Janiina och William har accepterat henne fullt ut.
Imorse var det Janika som skulle borsta Williams tänder hade han bestämt!?!
Medan jag jobbade så roade sig Janiina och Janika på öppna förskolan, det var inga andra där så då gick det bra.
På eftermiddagen åkte vi till min mamma för att hämta hem Sanna.
Som jag har saknat henne!
Hon var väldigt glad och väldigt ivrig att få visa vad hon köpt för presenter till oss.
Hon hade köpt en klänning till sig själv och en likadan till Janiina och självklart ville de ha dem på sig.
Medan jag hämtade upp bilen från parkeringen senare så lekte de ute med Janika en stund.

 Väl hemma gick vi iväg för att hämta hem William.
Två väldigt glada tjejer på väg.
 Syskonen samlade igen, de såg ut att ha saknat varandra även om de nog inte erkände det någon av dem...
Medan jag började laga middag så hade barnen lite vattenkrig ute på bakgården.
 Hann inte se så mycket av det själv men jag hörde deras glada tillrop och skratt. Härligt att lyssna på!
 Jag tillagade två Tacolasagne, en vegetarisk som de hemma skulle få äta (Janika är vegetarian så blir lite annan kost under hennes besök hos oss) och en vanlig som jag sedan tog med mig till ett överraskningskalas för en dans vän som fyllde år.
Hon blev väldigt glatt överraskad!
Grattis igen Maggan!
 Då hon älskar katter så hade flera av oss gäster klätt ut oss till just katter, jag gjorde min mask i sista stund så den hann inte ens torka innan festen började, hade liksom glömt bort att göra den...
 Alla som kom på festen hade med sig någon maträtt som vi sedan gjorde en härlig buffé bord av.
 Tacolasagnen blev en succé, den var väldigt god måste jag säga så fler gånger lär jag göra den!
Receptet på den är:
Tacolasagne för 6 pers
800g köttfärs
2 påsar tacokrydda
5 dl matgrädde
2 burkar tacosås (valfri smak)
1 paket tortillabröd (stora)

Bryn köttfärsen och koka ihop det med tacokrydda, grädde och tacosås så att det blir en köttfärssås.
Riv tortillabröden i småbitar.
Varva sedan köttfärssås, ost och bröd precis som en lasagne.
Grädda i 200 grader i ca 30-40 min.

Gott att ha till är nachochips, salsa, gräddfil och grönsaker.

Efter god mat och efterrätt samt lite dansande och lek så åkte jag hem igen.
Alla tre trollen sov gott i sina sängar och hade valt att Janika skulle läsa saga och natta dem.
Men innan det hade det visst bakat rabarbermuffins!
Bra gjort av en 17åring att baka själv med 3 halvt okända troll.
Visst var M-P hemma o men han hade hunnit fixa med disk och lite annat under tiden.
Jag avrundade natten med en kopp thé och muffins i sällskap av Janika.
Mumsigt goda var de!
// Sargit

Inga kommentarer: