måndag 23 juni 2014

Utflykt till Sätuna parken


Eftersom jag jobbade igår eftermiddag/kväll så var jag ledig idag. Barnen fick också vara lediga med mig. Hade inga planer för dagen annat än att om vädret hade tillåtit så skulle jag målat lite. Istället blev det lite sovmorgon för mig och sen åkte vi iväg för att hjälpa min pappa som blivit strandsatt och behövde ta sig till Märsta på ett möte.
Under tiden så passade jag och barnen på att leka mycket i Sätuna parken.
Vi började med att klättra,
 för att sendan testa balansen, eller nåt.
Vår klätterapa fixade detta utan problem!
 Och William kunde lugnt gå runt hela utan att den gled/rullade tillbaka honom.
 Och på denna så hänggungade Janiina flera gånger med händerna, hon älskade det.
Undrar om det är en blivande trapetskonstnär kanske?
 Detta var också roligt att gå på, hängbron.
 Sanna och William gillar att klättra de med.
 Det sista de hittade var hänggungan, ojojoj vad den var rolig!
Janiina vägrade komma ner när hon väl satt där.
Så Sanna och William turades snäll om att sitta på motsatta sidan.
 Jag var lite orolig till en början då det ju var rätt högt, men hon höll sig fast och njöt av karusellen.
Efter lunch på salladsbaren så åkte vi hem igen.
De lyckades faktiskt städa lekrummet under lek, det tog hela eftermiddagen men de gjorde det utan tjat från oss föräldrar! Jag sa bara till en gång om att de måste städa rummet och sen slumrade jag en stund i soffan tillsammans med Janiina. Maken slumrade till  fåtöljen han då han haft en tuff dag på jobbet dels på grund av förkylningen han drabbats av.
Senare på kvällen, efter middagen, åkte jag och Sanna iväg för att handla lite.
Sanna hade räknat sina pengar och var ivrig att använda dem.
Jag förklarade för henne att hon ju inte behövde köpa något bara för att utan spara pengarna istället så att hon kunde köpa något större/dyrare som hon verkligen ville ha.
Till svar fick jag efter en kort tystnad: "men mamma, det kan jag önska mig från tomten. Roligare att köpa något litet själv".
Väl i affären var hon jättevelig och kunde inte bestämma sig, som vanligt, men efter mycket om och men var hon väldigt nöjd med sitt val och stolt ville hon betala själv med egna pengar i kassan.
Kassörskan var jättetrevlig och tog henne på fullaste allvar och tog sig tid att ta emot hennes pengar, de flesta en kronor men några tior och femmor fanns det där också.
Denna dag har gått i ett fast jag knappt har fått något gjort känns det som.
Nu har jag tre långa dagar framför mig med jobb, inklusive en övernattning och till helgen ska vi på andra äventyr. Så jag räknar inte med att hinna blogga förrän tidigast på söndag kväll.
Ha en skön vecka alla kära läsare!
// Sargit

2 kommentarer:

mummu sa...

varför behövde inte Janinas städa? säj inte att hon är liten. även Sanna och William har varit liten,men har fått städa i alla fall.

Familjen Sundström sa...

hon "hjälpte till" till en början men sen somnade hon ;-)
// sargit