fredag 6 juni 2014

Squaredance convention och The Boppers!

Då var det dags för årets Squaredance Convention, denna gången i Västerås!
Jag räknade ut att detta var mitt 20:e squaredance Convention sen jag började dansa, har missat bara två hittills och jag hoppas att det inte blir fler men vem vet...
Vi åkte hela familjen och Janika till Västerås direkt efter frukost, jag fick lifta med några vänner, Gunilla och Lasse (tack ännu en gång).
Väl där så kikade vi runt lite och eftersom vi hade barnvakt så hann jag och maken dansa lite också, första gången vi lyckats dansa mer än ett tipp ihop sen M-P började dansa.
Barnen busade runt med Janika och ibland satt de still och tittade på alla dansande människor.
 Till lunch blev det korv med bröd och hamburgare,
 och till efterrätt medhavd melon.
 Självklart hann M-P busa med barnen också och när han väl börjat så fick han knappt sluta för barnen.
 Janiina höll sig vaken nästan hela dagen, men vid invigningen (ca 16.00) så gav hennes ögon upp mitt i stojet!
Vi åt på en pizzeria i närheten innan vi åkte hem till kvällen.
Hemma var det bara för mig och Janika att börja svida om inför kvällen.
Det var nämligen Valsta dagen idag och på kvällen var det 50-talstema och The Boppers skulle stå på scen!
 Min vän och kollega Anna-Karin följde också med och kul hade vi.
 Dansa gjorde vi mest hela tiden och många bekanta fanns på plats. Kändes något ovant att gå "ut" med squarekjolen på sig dock...
Väl hemma så var jag helt slut efter att ha varit igång hela dagen och sen på kvällen.
Så med värkande fötter blev det sängen nästan på en gång.
// Sargit

Inga kommentarer: