söndag 22 juni 2014

TV-spelspremiär och fira farfar

Ikväll har jag påbörjat att blogga ikapp och hunnit en bra bit på vägen.
Nu har jag midsommarhelgen kvar men det får jag ta en annan dag.
M-P:s mamma, syster, systerdotter och bror har hälsat på oss men imorse körde de hem till Umeå igen.
Så när frukost med mera var avklarat så kom då den efterlängtade tiden för premiären av Skylander!
Som William har tjatat om att få spela.

Så satt de där, far och son, framför tv:n och var uppslukade av vad som skedde där. 
 Självklart ville Sanna också prova spelet.
Snart nog fick de avbryta spelandet och så begav vi oss iväg för att hälsa på M-P:s pappa som fyller år idag. Vi åt lunch där och sen skjutsade jag hem familjen innan jag åkte till jobbet.
Då jag kom hem på kvällen så hade Sanna precis badat och Janiina och William var kvar i badkaret.
Så efter ett snabbt överläggande beslutade jag och maken att vi skulle lyxa till kvällen lite.
Sanna fick hjälpa mig att förbereda allt och det gjorde hon gladerligen.
När William och Janiina hade badat klart så satte vi oss och njöt av chokladfondue med jordgubbar, hallon och bananer. Janiina mumsade i sig av alla godsakerna utom chokladen.
 Sanna och William gottade sig med det mesta, hade Sanna fått hade hon nog gärna slickat skålen också, hihii.
Kanske inte det smartaste sättet att avsluta en kväll på men en väldigt mysig sätt och lite vardagslyx innan veckan börjar.
Gott var det i all fall och sen vart det sängen för barnen.
Janiina somnade rätt snabbt för en gångs skull medan stortrollen höll låda rätt länge.
// Sargit

Inga kommentarer: