onsdag 4 juni 2014

Utflykt till Skansen med förskolan

Idag fick Janika följa med Sanna och William och deras förskoleavdelning till Skansen.
Jag var lite nervös för hur det skulle gå då hennes svenska inte är så stark och ingen av de som skulle åka kunde finska. Sanna och William förstår ju finska men de pratar inte finska alls.
Nåja, Janika är ju här för att öva så lika bra var det att få iväg henne bland svenskspråkiga...
Några bilder från dagen.
Tåg resan.
 Några djur.


 Söta William som katt.
 Såklart åkte de ormen också.
 De såg på någon teater föreställning och så fick de klappa ett marsvin, eller är det en hamster?
Vad jag förstod så hade det gått bra även om Janika inte förstod så mycket av vad de andra sa.
Jag och Janiina lekte på lekplatsen, bara vi två, efter att jag hämtat henne i väntan på att Sanna och William skulle komma tillbaka.
Sen efter ett tag så gick vi till busshållplatsen och mötte upp dem.
Efter middagen åkte jag och Janika till min innebandy träning och fick svettas lite.
Lite mer övning för vår gäst i svenskan blev det.
// Sargit

Inga kommentarer: