tisdag 3 juni 2014

Virrig dag men mysig kväll

Idag var en dag då jag skulle ha tappat bort mitt huvud om den inte suttit fast!
Virrpannan nummer ett var jag det...
Bland annat så glömde jag att ge hemnycklarna till Janika så när hon efter lunchen tog en promenad hem från mitt jobb med Janiina så var hon utelåst, iväntan så hämtade hon hem Sanna och William och sen fick de bara vänta en kort stund på mig.
När jag åkte ner för att släppa in dem hemma så höll jag hemnycklarna i handen.
Väl hemma kliver jag ur bilen, låser och går ut genom garagedörren och sen inser jag då dörren slår igen bakom mig att attans, hemnycklarna blev kvar i bilen och på samma nyckelknippa finns även nyckeln in till garaget!
Ringde på hos några av grannarna men ingen var hemma denna tidiga eftermiddag, men tur nog så dök det upp en trevlig granne som en räddande ängel efter en fem minuter...

Då det är tisdag idag så var det även dags för Matlaget i Valsta kyrkan.
Jag åkte dit efter jobbet (och via en liten omväg för att se efter min guddotter en kort stund) och mötte upp resten av familjen samt Janika.
Fayeza med familj var också där, samt flera andra vänner.
M-P fick passa på att gosa med lilla Zahra som var på väldigt glatt humör.
En av mysiga stunderna jag fick var då jag läste en bok för William i kuddhörnan medan alla andra busade omkring, mys på hög nivå.
Janiina var också intresserad av böcker en kort stund, den lilla stund hon hann sitta still.
 Trion åter samlad och mycket bus blev det.
Sanna har på väldigt kort tid blivit fäst vid Janika. Janiina hjälper till med städningen.
 Och lite akrobatik innan samlingen.
 Självklart ville Sanna sitta hos Janika men William valde pappsen idag.
 A-K kom på att då det är sista gången ikväll före sommarn och då vi var s "internationella" så skulle vi sjunga några sånger som vi kunde på flera språk.
Så det blev följande sånger i denna ordning, finska, svenska och sen på engelska:
Imse vimse spindel, Blinka lilla stjärna och Broder Jakob (som även sjöngs på kinesiska).
En väldigt trevlig kväll hade vi.
// Sargit

Inga kommentarer: