tisdag 25 mars 2014

Vattkoppor

Då kunde vi då konstatera att Janiina fått vattkoppor, lilla prickikorven.
Jag lämnade Sanna och William på dagis och åkte till jobbet.
På eftermiddagen skulle jag möta upp maken och Janiina och se efter Janiina medans M-P var hos optikern. Blev lite förvånad då även Sanna och William satt med i bilen, det visade sig att även Sanna fått vattkoppor vilket kommit efter lunch.
Nu håller vi tummarna att även William får det de närmaste dagarna, så har vi det överstökat...
Jag sprang på en vän från dansen och scouterna, Inger, på hemvägen från jobbet och hon hade en överraskning till oss.
Hon hade virkat hela muminfamiljen till barnen!
Så himla fina, de fick genast flytta in till oss.

 Jag hade velat hinna dokumentera hur William sken upp då jag sist av alla plockade fram snusmumriken, hans favorit.
Han konstaterade glatt bara att "han har ingen näsa". Janiina i sin tur sa "min" till alla och försökte få med så många som möjligt i sin famn och så bar vi dem till dockhuset där de fick flytta in.
Tack igen Inger!
Tina kom över för att få lite tips och hjälp med sin nya telefon så hon fick också äta med oss, det blev våfflor såklart på våffeldagen.
// Sargit

Inga kommentarer: