måndag 3 mars 2014

Bullbak

Då jag hämtade barnen på dagis så hörde de glassbilen och ropade högt av glädje och sa "glassbilen! mamma kan vi köpa glass?".
Jag visste ju inte vart den var men tänkte att ja ser vi den så, och till barnens glädje körde den förbi oss precis då vi kom ut från förskolans gård. Den åkte åt motsatt håll än vart vårt hus låg men barnen var väldigt entusiastiska i att jaga efter glassbilen.
Och till deras glädje hann vi fram till den.
Sen tog det ett tag för dem att välja vad de ville ha men de var väldigt överrens och bar stolta och glada lådorna hela vägen hem.

Hemma var det dags att förbereda lite deg då jag lovat att vi skulle baka bullar idag, det är ju fettisdag imorgon.
Det tog lite längre tid än planerat då Janiina inte var så samarbetsvillig men snart nog så kom vi igång.
Janiina tröttnade dock på att vänta på middagen som M-P höll på att värma och hämtade brödpåsen och klättrade upp på sin stol och började äta.
"Vill man ha mat i det här huset får man fixa det själv" såg det ut som att hon tänkte...
 Medan jag röjde undan inför baket så lekte barnen en stund, båt temat är tydligen populärt.
 Sen var det äntligen dags att börja baka. Mjöligt blev det!
 Men så kul de hade, ja förutom Janiina då som började bli trött och fick ge upp rätt snart och gå och lägga sig med M-P istället.
 Sanna och William var jätteduktiga med att baka, först gjorde de semmelbullar och sen ville de göra kanelbullar.
 Jag skickade i säng dem dock innan bullarna gräddats färdigt.
Men här ser ni kvällens resultat.
Då maken kom hem från träningen så blev det såklart kvällsfika med bulle.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

bullarna var goda.tack.jag åt hela posen själv.