fredag 21 mars 2014

Mys fredag

Igår fick maken vara hemma med trollen då jag var på ännu en utbildningsdag med jobbet och sen jobbade jag kväll.
Imorse var barnen uppe före oss.
"Klädrace, klädrace!" ropades det alldeles för tidigt och då rätt kanal kommit på så satt de där nöjda.
Senare då jag klev upp så överraskade stortrollen mig med att de hade valt kläder och klätt sig själva OCH serverat sig frukost.
Rättare sagt så var det mackmonstret som serverat frukost...
Jag åkte iväg till jobbet och senare, strax efter lunch tid så mötte jag upp familjen på Eurostop.
Där lekte de på lekplatsen och sen tog vi en gemensam sen lunch.
Vi gick på jakt efter en ny baddräkt till Sanna men det slutade med att alla tre barnen fick nya badkläder. Janiina blev så förtjust i sin att hon vägrade ta av sig den utan protester, vi försökte med att muta, förklara, locka ja allt. Till sist fick vi helt sonika ta av henne den.
Hon somnade i bilen rätt snabbt sen.
Vi slog till rejält idag och köpte en lekstuga till barnen, den kom ju inte med hem idag men det får vi lösa senare då våren kommit på riktigt. Barnen var eld och lågor i alla fall.
Väl hemma var det dags att packa ihop badgrejer till stortrollen och maken då de åkte iväg till badhuset efter mellanmålet.
Jag och Janiina stannade hemma och myste.
Tyvärr så glömde jag plocka ner badkläder till Sanna och William vilket de upptäckte först i omklädningsrummet, så det var bara för dem att klä på sig och åka och hämta dem.
Jag hade ju trott att barnen lagt ner dem själva då de ville ha sina nya badkläder men de kom visst av sig...
Janiina som såg sin baddräkt envisades med att få på sig den. Sen sprang hon runt i den resten av kvällen.
 Efter fredagsmyset med barnen så fortsatte vi med lite filmmys så fort barnen somnat.
Maken och jag blev glatt överraskade över hur bra filmen var.
"Hur i all världen har de lyckats göra en film om balett så spännande?!"
En mysig fredag trots att hostan hänger kvar hos oss...
// Sargit

Inga kommentarer: