söndag 2 mars 2014

Hektisk helg

Ok, vet inte varför men tydligen är inte Janiina den enda i familjen som använder napp...
Skämt osido, Janiina får ibland för sig att busa med just sina nappar. Speciellt vid läggdags bara för att ha en ursäkt att kliva ur sängen och hämta nappar hon slängt hit och dit.
Om lördag dag får maken skriva mer om (det var en kalasdag de hade kan jag säga) då jag själv befann mig på loppis hela dagen.
Sålde en hel del men sen köpte jag upp nästan hela vinsten, hihii...
Lördag kväll lyxade vi till det med lite god efterrätt medan vi tittade på melodifestivalen.
Den första jag såg i år och då somnade jag mitt i...
Söndag förmiddag jobbade jag förmiddagen. Då jag kom hem möttes jag av utklädda barn.
Frida och Alice med pappa Mats var på besök och barnen hade haft väldigt roligt baserat på hur det såg ut i deras rum.
Janiina skjutsades runt i "båten" av de äldre barnen från och till. Det såg riktigt sött ut faktiskt.
Här har de en paus med lite tv-tittande.
Medan maken var på sin dans så tvättade jag några maskiner och så förberedde jag den första söndagsteken någonsin.
Jag har en liten fobi av att röra vid rått kött så att förbereda köttet var något av en pärs för mig. Hos oss är det maken som är köttansvarig men vad gör man då han inte är hemma och köttet ju skulle in i ugnen.
Men med plastpåsar på händerna lyckades jag gnida in kryddorna på köttbiten.
Maken fick dock äran att skära upp köttet.
Till det serverades det förutom grönsaker även potatisgratäng.
Sanna ringde och bjöd in vaari och Helena på middag och de kunde ju inte motstå inbjudan från henne så de kom gladerligen och smakade steken.
Den blev faktiskt jättegod, liksom den hemlagade såsen jag gjorde!
Det var inte sista gången jag tillagade stek må jag lova.
// Sargit

Inga kommentarer: