lördag 15 mars 2014

"Jobb" och kalas

Medans jag var på jobbet närvarande vid en av mina konfirmanders dop och maken var på match så fick trollen roa sig med vaari och Helena.
Jag kom dit lagom till lunch och så hann vi vara kvar en stund till för lite bus.
Väl hemma blev det lite bråttom men vi kom först av gästerna till kalaset i alla fall.
Vår granne och även barnens dagis kompis fyllde 3år igår och idag var det dags för kalas.
Tårtan blev mycket väl godkänd till och med William, som vanligtvis inte gillar tårta, åt två bitar!
Och gissa då vad Janiina tyckte om den... hihii...
 Barnen lekte både uppe och nere och så blev det såklart fiskedamm också då jag fick vara i "dammen". Alla fick olika slags "botten napp" men till slut fick det de var ute efter.
Hemma igen blev det till att förbereda middag då Lina, Elin och Emma skulle komma. Det blev tacos såklart.
Efter maten åkte jag och Lina iväg till Uppsala på bio. Vi såg "Boktjuven".
M-P fick ha filmmys med alla barnen hemma istället tills Thomas kom och hämtade Emma och Elin.
Trött var jag då jag väl kom hem men helt klart en sevärd film!
// Sargit

Inga kommentarer: