måndag 24 mars 2014

Tandläkarbesök

Ett stort plus med att ha sjukt barn hemma är de gånger det är makens tur att vabba så att vi är två vuxna hemma på morgonen. Så skönt!Tack vare det kom vi iväg i tid och med glada miner.
Sanna och William lekte tåg på väg till förskolan,

medan de bar kassen med deras samling av toa- och hushållsrullar dit.
På eftermiddagen hämtade jag dem tidigare då båda hade tandläkartid.
De hade sett fram emot det även om Sanna var lite besviken över att inte få gå dit utan William då han ju fått gå själv tidigare.
Sanna var ivrig av att få klättra upp i stolen och gapade flera gånger beredd att visa upp sina tänder redan innan tandsköterskan var redo att titta på dem.
 Jag hann ta en bild men då blev jag tillsagd att inte fota så blev inga fler bilder.
Efteråt passade vi på att handla lite och efter kassorna såg barnen de där leksaks och tuggummi automaterna och ivrigt bad om att få "en". Jag sa att jag har inga småpengar men om de själva växlar pengen till guldmynt så fick de en varsin.
Det slutade med att det var Sanna som, då vår tur kom, frågade vid kassan om att få växla, duktig hon var.
Sen valde båda en leksak med tema från dagens besök.
 Resten av eftermiddagen gick åt att försöka få barnen att städa sitt rum.
Till slut blev det klart och vi hann spela lite "Afrikas stjärna" efter middagen som utlovat.
// Sargit

Inga kommentarer: