söndag 23 mars 2014

Feber i huset


Janiina har sovit dåligt inatt, rätare sagt så sov hon dåligt från 03.00 och hostade och hostade. Det innebar ju att jag inte heller fick mycket sömn.
Jag lyckades inte få i henne någon hostmedicin, envis som hon är och trött som jag var.
Detta gjorde ju då att jag inte var så pigg på förmiddagen så blev mest soffhäng för alla.
Till slut tyckte jag att det varit nog med tv för barnen och sa att nu fick de göra annat ett tag.
Då började de bygga en rymdraket och tog sina cykelhjälmar som rymdhjälmar. De packade till och med inför rymdresan och frågade om de fick med sig något att äta, så de fick lite kex vilket försvann snabbt nästan med detsamma.
Janiina var också med i leken, här tog hon en kort vilopaus då hon i leken blev nerbäddad i rymdsängen.
 Jag tog en tupplur då maken kom hem, Klara kom över och lekte med våra troll vid lunch tid.
Efter lunch åkte M-P iväg på squaredansen och lite senare åkte jag iväg med barnen för att köra min mamma till hamnen.
Jag lovade barnen picknick men då Janiina fick feber så fick de ha picknick själva på framsidan då vi kom hem medan jag och Janiina var inne.
De trivdes som fisken i vattnet ute i solen, och jag kan säga att jag hade inte haft något emot att vara där ute jag med...
Men snart kom William in då han frös men Sanna satt kvar själv en stund till och njöt.
Till efterrätt lyxade vi till det lite med chokladfondue med bananer och jordgubbar. Mums!
Janiinas feber kom och gick och kom igen och vid nattningen svullnade hennes ena öga upp och hon verkligen skrek av smärta, men efter samtal med vårdguiden så fick vi höra att det kunde vara så vid förkylningar i samband med ögoninfektion vilket hon ju börjat få idag.
Efter att ha badat hennes öga med svalt vatten så lugnade hon sig och somnade i min famn rätt fort.
M-P har också varit på väg att bli förkyld, så ingen av oss är så pigg för tillfället.
// Sargit

Inga kommentarer: