torsdag 6 mars 2014

Äntligen!

Äntligen är vi ikapp med bloggen!
Jag har till och med lyckats med att blogga om vår sista dag på Muminlandet till slut, hade glömt bort att jag inte gjort färdigt den...
Nu för den som vill så kan man läsa bakåt från de senaste dagarna/veckorna, beroende på om du orkar.


För övrigt så rullar vardagen på.
Just nu ä William inne i en jättetrotsig period då han käftar emot och är helt enkelt oresonlig.
Det tar musten ur mig. Lever på hoppet just nu att det snart går över...
Men ikväll efter maten så fick jag spontant flera gånger en puss från honom då han gick förbi mig, så go han kan vara!


Igår gjorde jag något som jag velat göra i flera år, jag har varit på gång flera gånger men alltid har något kommit i vägen som några graviditeter och sjukdomar och så.
Men nu äntligen kom jag till skott och det var faktiskt inte alls så smärtsamt som jag förväntat mig.
Jag gjorde min första tatuering!
Till mitt stöd hade jag min vän och kollega Anna-Karin som redan gjort typ 8(?) tatueringar.
Jag gjorde den på Ancient Art Tattoo och självaste Pete fick äran att ta tatueringsoskulden från mig.
Jag var jättenervös innan men redan vid bokningen så sa Pete att "you´ve gott three Children, you have nothing to worry about", med undermeningen att har du fött barn så klarar du lätt en tatuering.
Så här såg det ut igår:
Det som gjorde ont var att ta bort tejpen som fastnat i håret, hihii...
Så här ser det ut just nu:
Fortfarande lite öm såklart, nu ska jag bara fortsätta att komma ihåg att smörja in den också.
Designen får jag tacka min syster Tina för.
Ser ni vad det är?
Det är sant det som sägs att har man gjort en så slutar det inte där, är redan inne i tankarna på min nästa (den som jag egentligen tänkt på i över 7års tid).
Nu, måste jag gå till sängs och samla krafterna inför morgonen.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

lopeta. ei ole luonnollista nuo tatuoinnit. jos Jumala olisi halunnut meidät piirrostauluiksi,olisi hän piirtänyt meidät valmiiksi. noista voi tulla vaikka mitä myrkytyksiä.