söndag 9 mars 2014

En dag med vänner

På förmiddagen kom våra vänner familjen Eklund hem till oss, det var alldeles för länge sen vi sågs.
Sanna och William var lite reserverade till en början då de hade svårt att känna igen Zacharias.
"Jag kände knappt igen Zacharias, för han har annat hår nu" sa Sanna senare.
Jag fick hjälp med att till laga lunchen, ugns pannkaka.
Efter lunch gick vi ut allihopa till lekplatsen med stora rutschkanan och njöt av solen värme.
Gunga gjorde tjejerna så klart.
Janiina ville inte sova middag idag utan höll igång hela tiden.
Oscar och Heidi på bushumör.
Alla våra troll i skogen samlade för gruppbild.
Janiina trivdes bra på klippan.
Då våra vänner åkt så promenerade jag med våra troll till Fayeza och Hasnain då vi var bjudna på lek och middag där.
Då vi kom fram hade Hadi och Mahdi precis fått ta en tupplur så vi började med att utforska deras baksida med en del lek och bus i solen.
Barnen lekte rätt bra ihop just då men då och då rök de ihop.
Jag såg plötsligt hur Sannas min visade att något hänt och så gick hon ifrån William och satte sig en bit bort.
Jag gick fram och frågade vad det var och fick till svar:
"Jag önskar att jag hade en egen önskesten. Om jag hade en önskesten så skulle jag önska att William blev snäll igen". Ja, det är inte lätt at vara syskon ibland.
Janiina fick låna Sannas fingervantar och solglasögon.
Vår lilla cooling!
Fayeza kom ut med lite varmdryck till oss, thé till mig och blåbärsdryck till barnen. Gott var det att dricka det ute i det fina vädret.
Jag kan dock inte njuta fullt ut av våren...
Själv har jag nyst sen igår och idag insåg jag att visst är det vår?
Ögonen kliar också förutom näsan som rinner och så de jobbiga nysningarna, så maken fick hämta lite meduciner till mig innan han anslöt sig till oss. Han råka ta "fel" fast rätt medicin visade det sig, så nu kommer jag köra på de tills de tar slut då de gav snabbast och bäst effekt jämfört med de jag brukat ta. Undrar om jag kan få läkarn att skriva ut dessa till mig tro (fått de mot gravidklåda förut)...
M-P passade på att gosa lite med lilla Zahra som nu är 1månad gammal. Så söt hon är!
Fick själv också tid att gå runt med henne och så fick jag henne att sova hos mig till Fayezas förvåning. Hihiii.
Som alltid så går tiden fort då man har roligt, men då vi skulle hem ville Sanna promenera.
Så det slutade med att vi tjejer promenerade och killarna åkte bil hem.
Under promenaden hade vi samtal om allt möjligt, bland annat följande:
Sanna: Varför är det mörkt på natten?
Jag: Jo för att solen har ju gått och lagt sig.
Sanna: Ja men månen är ju nattens ljus, varför är det mörkt här?
Jag: Jag vet inte, kanske är det moln framför månen.
// Sargit

Inga kommentarer: