lördag 8 mars 2014

Solen är här!

Igår var jag så trött på kvällen så jag gick och la mig redan före 22.00! Nästan nytt rekord tror jag...
För övrigt så hände inte mycket den dagen förutom att Janiina fick ett bett på näsan av en dagis kompis så att det började blöda.
 
Äntligen är solen här, det kändes som lite synd att vara inomhus på förmiddagen idag, men vi var på den finska sångstunden hos Kati.
Efter samlingen så tjatade Sanna på mig om att få gå ut och till slut gav jag med mig då vi ätit lunch.
Men innan det hann de leka en del bland annat med Hanna och Julias nya hockey spel.
Då vi kom hem på eftermiddagen, vi hade tagit en kort tur genom plantaget på ren impuls, så satte jag och barnen på att fixa lite i trädgården. Jag grävde upp tre buskar med stora rötter och barnen planterade lite frön i sina mini-växthus vi köpt idag.
 Jag hann slänga ihop en äpplepaj innan jag åkte på ett styrelsemöte med dansen, sen då jag kom hem så var det dags att åka till några vänner i Kälvesta, där väntade redan bland annat familjen Beutler.
Det blev en trevlig kväll med Mellomys men våra små orkade inte riktigt hålla igång. De var trötta redan då vi kom...
Måste varit den all friska luften vi fått idag.
Tack familjen Hägerström och ni andra för en trevlig kväll!
// Sargit

Inga kommentarer: