fredag 7 juni 2013

Trädfällning


Idag har vi fortsatt försöka få ordningen återställd hemma.
Maken rev ut det fuktskadade skåpet i tvättrummet och satte upp hyllor på konsoller istället. Tyvärr saknades det några millimeter för att vi skulle få det som planerat så blev lite ändrade planer.
Barnen har mest varit ute idag, jag fick lite hjälp att vattna blommorna också.
 Johan kom till oss och hjälpte till att ta ner trädet utanför köket, sedan styckade M-P upp den.
 Blev ju en del "skräp" på framsidan, vi tog även ner en tall på andra sidan gången.
 Sanna och William lekte rätt mycket med och hos Alex idag, badade där bland annat. Sanna såg jag knappt skymten av, de var dock hemma till lunch. Även Alex fick äta våfflor med oss.
Senare på eftermiddagen gick jag till lekplatsen med Janiina och William.
Karusellen är populär hos de båda.
Sen gungade vi och medan vi var där anslöt sig Sanna till oss.
Rutschkana blev det också även för mig då jag åkte med Janiina då den är alldeles för stor för henne att åka själv.
Dagen går fort då man håller på och jobbar hemma.
// Sargit

Inga kommentarer: