lördag 1 juni 2013

4H i Kallhäll

Idag blev skogsknyttet inställt på grund av sjukdom så helt plötsligt satt vi med en obokad lördag framför oss.
Tidigare under veckan hade vår vän Marcus berättat att 4H-gården i Kallhäll skulle ha "indiandag" under lördagen.
Han och Isabella tänkte gå dit och han undrade om vi ville göra dem sällskap.
Då skogsknyttet var i vägen tackade jag först nej men då det blev inställt bestämde jag mig för att åka iväg med barnen dit.
Sargit stannade hemma för att kunna småplocka lite och försöka få lite mer struktur på hemmet.
Tyvärr eskalerade min ryggvärk under förmiddagen så jag fick förlita mig på hjälp av Marcus för att hålla reda på Janiina.
Därav blev det inte heller så många foton tagna, men utöver det blev det en riktigt trevlig dag.
Janiina njöt fullt ut med att gå runt själv och titta på alla djuren som fanns där.
Varken Sanna eller William var så intresserade av djuren egentligen förrens Sanna fick se att man kunde få rida på en ponny vilket hon direkt ville göra.
Gissa om hon var glad.
Sen fick tvillingarna hjälpa Isabella att gå på skattjakt.
Det var en liten frågesportsrunda där svaren tillsammans bildade platsen där skatten var gömd.
Här ser ni nöjda tvillingar med nyfunnen skatt.
Därefter börjad mina troll bli lite rastlösa så Marcus föreslog att vi skulle promenera iväg till en stor lekplats en bit därifrån.
Den blev genast väldigt uppskattat då den verkligen var stor med ett flertal olika "lekstationer".
Barnen sprang fram och tillbaka både hit och dit, medans jag fick tillfälle att sitta och vila en stund.
Janiina styrde givetvis stegen mot den största klätterställningen hon kunde hitta.
Efter en stund började det tyvärr smådroppa lite på oss så vi bestämde oss för att gå hem till Marcus för lite mellanmål innan jag och barnen åkte hemåt igen.

//M-P

Inga kommentarer: