måndag 10 juni 2013

Mamma, pappa, barn.

Jag satt och lyssnade på Sanna och William som lekte på sitt rum.
Det kan vara lite svårt att hänga med vad de leker ibland.
Men sen utspelar sig ett scenario som nästan får mig att vika mig av skratt.
Sanna kommer ut ur rummet och ropar: Älskling!
Willam svarar glatt: Ja.
-Jag har barn i magen och jag är mamman och du är pappan..
När jag tittar ditåt ser jag att hon har stoppat in en docka innanför klänningen.
William kommer dit och klappar på magen och frågar om det är en pojke, och svaret blir att det är det.
Sedan går de in på rummet igen, och börjar plocka fram alla baby-saker de har.
Därefter kommer den stolta nyblivne mamman ut och förklarar att hon fått två barn, en pojke så att William får sällskap och en flicka så att hon också har sällskap.
De kan verkligen konsten att leka med inlevelse.
 
//M-P

2 kommentarer:

Nina sa...

:) heh heh. söta barn. hälsar moster Nina

farmor Anci sa...

"GILLA"