söndag 23 juni 2013

Ny pool och tvillingdate

På förmiddagen blev det städning för min och Williams del medan M-P tog tjejerna för att handla.
Här ser ni den tuffe minstingen som är på väg.
Dagens skratt (inklistrat från makens facebook):
"Medan jag, Sanna och Janiina var på affären passade Sargit på att städa med lite hjälp av William.
Sannas kommentar när vi kom hem var:
-Mamma, ledsen att behöva säga det.
Det är jättefint, men det är fortfarande stökigt på vårat rum.
Jag skrattade så mycket att jag nästan trillade av stolen."


Ja, vad säger man om det. Det är tacken det, hihii.
Med sig hade de, förutom mat, även en ny pool till barnens glädje.
Vi hann precis äta lunch och plocka undan innan våra efterlängtade gäster kom.
Mia och Magnus med Peter, David och Ronja. Fast David och Ronja är två år yngre än Sanna och William så hindrade det inte dem i leken. Alla barnen fann varann efter den första blygheten släppte.
Självklart ville barnen ha fram poolen på en gång, så M-P fick hjälp med att ta fram den.
 Men det skulle ju dröja ett bra tag innan det var fyllt med vatten så undertiden hann vi med mellanmål. Goda pizzabullar och marängcitronkakor samt vattenmeloner som Mia hade förberett hemma. Mums!
Planen från början var att ge sig iväg på picknick men då vädret verkade lite lynnigt så stannade vi kvar hos oss.
 Efter lite lek blev det då äntligen dags för att inviga poolen. Det var svinkallt vatten men det hindrade inte barnen.
 ALLA barn badade och även M-P till slut. Magnus var också i men bara ståendes.
Herrarna fick ansvara för att lyfta i och ur barnen hela tiden...
Men ingen ville vara i särskilt länge då det var så kallt. Istället började de ha vattenkrig på tomten. Det var nog bara jag och Mia som klarade oss (nästan) torra, då vi inte deltog i det...
Stackars Janiina fick ett abrupt uppvaknande i sin vagn då en stråle hamnade lite fel, men hon fann sig snart och lekte själv med vatten också.
Senare var det även dags att premiärgrilla i vår nygamla grilltunna som M-P äntligen rengjort. Funkade kanon!
Blev god middag med olika sorters korvar, majskolvar och pommes. Ja och så sallad såklart.
Sen var det dags att vinka av våra gäster.
Tack för en härlig eftermiddag och tidigkväll familjen Rydergren!
På kvällen däremot så började jag känna mig risig, inte alls något roligt att bli förkyld mitt i semestern...
// Sargit

Inga kommentarer: