måndag 10 juni 2013

Hibiskus

Vår Hibiskus har börjat blomma igen. Just för tillfället så är det tre utslagna blommor och två knoppar.
Hibiskus är nog en av mina favorit växter, i alla fall denna.
Jag har haft en riktigt tung dag idag på jobbet då min jobbdator håller på och ger upp.
Fick inte mycket nytta gjord mer än att bråka med den... och kopiatorn ville inte som jag ville och dessutom glömde jag min plånbok på jobbet upptäckte jag då jag stod i affären...
Men att komma hem och mötas av glada barn som bara ler och springer emot mig (Janiina) så blåste all frustration bort från mig.
Sen att få se denna vackra blomma och solens sken gjorde mig ännu gladare.
Efter middagen lekte Sanna frisör med mitt hår, så skönt när någon borstar och håller på med det...
Och en liten nostalgi tripp blev det tillbaka till barndomen då jag läste en av mina gamla barnböcker "Tupu Hupuna" till dem. Måste nog se om jag kan hitta fler av dem då jag är i Finland nästa gång, har bara en kvar.
Kvällen med familjen blev min räddning denna dag, ja och sällskapet och vaniljmunken som Lina försökte muntra upp mig med till eftermiddags fikat...
// Sargit

Inga kommentarer: