tisdag 18 juni 2013

Shopping och midsommarmiddag

Efter lunch åkte vi hela familjen till Kista galleria på jakt efter nya cykelhjälmar till Sanna och William då deras blivit för små. Jag behövde även nya promenadskor till både vardags och för långpromenader. Tur nog hittade vi allt detta i samma affär, vågade inte ens gå in i andra sportaffärer så att jag inte skulle få fler alternativ.
Vi hamnade även på Claes Ohlsson och så klart blev det lite mer som följde med oss hem.
På hemvägen, efter en glass/bakelse paus vid foodcourt, så åkte vi till Maxi för lite mathandel.
Jag blev framröstad av maken att sköta handlandet medan han lekte med barnen på lekplatsen, eller övervakade dem snarare.
Thomas var också där så medan han handlade fick Emma och Elin stanna med M-P och våra troll och leka.
Och då Thomas insåg att detta var nog en av de sista kvällarna att umgås innan de åker iväg till dalarna så bjöd han över oss på lite tidig midsommarmiddag.
Självklart tackade vi ja till det.
Då vi kom fram så blev det studsmattan som lockade för Janiina medan resten av barnen roade sig på övervåningen en stund.

Sen blev det självklart bus i studsmattan för trion också, här busar M-P med William.
De har brottningsmatch, såg riktigt kul ut.
Janiina var så snabb i fötterna så vi hann inte få på henne skorna innan hon sprang ut på gräsmattan, så då fick hon springa runt i strumplästet.
En stund senare sprang hon mot mig och lämnade dessa söta spår efter sig...
 Middagen började med sill och potatis, själv äter jag inte det och till min förvåning så smakade Sanna och William på sill!
De gillade inte det men de smakade i alla fall. Annars brukar de vara rätt svåra att få smaka på nya rätter.
En massa grillspett och go nypotatis senare så fortsatte barnen att busa ner maten.
Då var timmen rätt sen så jag bytte pyjamas på Janiina och la mig ner i soffan med henne.
Det tog inte lång tid och inte alltför många protester innan hon somnade.
Gosigt var det men hon är inte så liten längre vår lilla "bäbis", så lite nertyngd kände jag mig.
Tack för en trevlig kväll och go mat Thomas, Lina, Elin och Emma!
Ännu en skön semesterdag till ända. Tiden går fort...
// Sargit

Inga kommentarer: