tisdag 2 oktober 2012

Minnet är en gråzon

Måndag, oj, känns som en evighet sedan.
Kommer inte ihåg så mycket. Och fota gjorde jag knappt eller facebooka så inga påminnelser därifrån för att veta vad jag/vi gjorde.
Tog fram playdoh leran till barnen i alla fall.
 Och så åkte vi på dansen och idag, hör och häpna, så satt jag utanför med Janiina medan båda stortrollen var inne. Sanna deltog också men inte William, han hade mest suttit och tittat på men sjungit med i vissa låtar.
Efter dansen åkte vi upp till Eurostop för att handla.
Blev kycklingtjofräsch till middag och så somnade jag då jag nattade Janiina. Kroppen tog väl igen den senaste tidens sömnbrist antar jag. Maken passade på att njuta av sin brors sista kväll hos oss och de spelade ps mest hela kvällen.

Tisdag, jag jobbade både dag och kväll, var hemma eftermiddagen dock.
Janiina fick haka på mig på jobbet då jag var på öppna förskolan i Märsta medan kollegan var på kurs.
Och på kvällen hade jag planering och ett möte.
Ikväll flög P-A hem till Umeå, hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång vi ses...
På eftermiddagen fick Janiina äta mjukmacka med philadelphia ost på.
Det tyckte hon var gott!

Nu då jag kommit på att hon faktiskt kan äta macka själv, och inte bara små bitar, så har hon fått prova än det ena än det andra. Hon gillar knäckebröd, känns väl skönt mot tandköttet.
Att det redan är oktober känns lite overkligt, men jag älskar höstfärgerna.
Hösten är faktiskt min favorit årstid.
// Sargit

Inga kommentarer: