onsdag 10 oktober 2012

Mycket att göra

Jobbförmiddag för mig idag.
Då jag hämtade Sanna och William på förskolan klockan ett så hakade Fayeza med barnen med oss hem.
Sanna och Hadi gick så sött hand i hand,
 medan William rusade före oss. Oj vad den grabben kan springa länge utan paus!
 Kikade igenom lite påsar och kartonger medan barnen lekte, men plötsligt ville William åka till vaari och Helena. Han fortsatte säga att han ville dit så när M-P kom hem så fick William ringa och fråga om han fick komma över, självklart fick han det så M-P körde William dit och fixade lite med bilen sedan. Han hämtade hem honom en och en halvtimma senare. Hur nöjd som helst var William!
Sanna och Hadi lekte fint på barnens rum mest hela tiden, ibland hade de sällskap av Janiina och Mahdi också.
M-P lyckades få biltvätt till ikväll så Fayeza hjälpte till att få hem M-P efter att bilen lämnats där.
Då var jag här hemma själv med fem barn, gick väldigt smidigt faktiskt.
Vi bjöd dem på middag, plättar både stora och små blev det idag.
Då M-P fixade med lite tvätt så fick Janiina hålla honom sällskap då hon var så famnig, själv stekte jag plättar för fullt.
Men M-P hittade en lösning. Paff men nöjd verkade hon.
Jag hade styrelsemöte ikväll och då jag kom hem så låg alla barn i sina sängar, hade tänkt åka och handla ikväll också men orkade inte. Får lösa det imorn på något sätt.
Är utan bil då Kian blev kvar på biltvätten för att de ska kunna tvätta den imorn bitti.
Nåja, tur att det går bussar då jag ju ska jobba imorn...
// Sargit

Inga kommentarer: