fredag 12 oktober 2012

Underbara barn och "STORA" framåtvända barn

Idag fick Sanna och William tillbringa tid med mummu medan jag åkte med Janiina och Linda och Noah till Underbara Barn mässan.
Oj så mycket folk det var där och massor med barnvagnar!
Blev en lyckad dag med alldeles för mycket shopping, de har väldigt bra mässpriser men mycket mindre gratis grejer mot vad det var första året jag var där då Sanna och William var under året.
Janiina visade under lunchen att hon minsan inte tänkte sitta snällt i stolen, synd att de saknade remmar helt.
Sjalen kom till användning då Janiina vägrade somna, så jag bar runt på henne isätllet.
Här poserar hon i sin nya mössa (köpte lika till alla i familjen till slut, den sista via sändebud dan efter).
Då vi länge tänkt köpa bältesstolar till Sanna och William så passade jag på idag då det var bra mässpriser. Valde länge och väl men till slut blev det babytravels stolar.
Janiina fick ju itne plats i vagnen på grund av all shopping så hon fick fortsätta hänga i sjalen, hihii.
M-P hade hämtat barnen från mamma och promenerat med dem i en kärra till Beutlers.
Jag och Janiina anslöt oss till dem efter mässan lagom till maten.
Sen blev det lite fredags filmmys för alla.
 Vi bästemde oss för att byta stolar på en gång, så på hemvägen fick alla barnen bekanta sig i sian nya stolar.
Oj  så stolta, nöjda och glada Sanna och William var över att få sitta framåt.
Janiina trivdes också i sin stol. Nu har vi då alla tre barnen i baksätet och då slipper en av oss vuxna klättra in mellan bilstolarna när vi ska iväg någonstans. Skönt!
En härlig dag helt enkelt.
// Sargit

Inga kommentarer: