onsdag 3 oktober 2012

Scones

Efter en arbetsförmiddag så hämtade jag barnen klockan ett, hädanefter går de till ett på onsdagar för att kunna gå till fyra varannan tisdag. Skönt att förskolan var såpass flexibel så vi kunde trixa till det med tiderna nu då jag börjat jobba 40%.
Har tänkt att jag ska ta tillvara på dessa tidiga eftermiddagar och baka något med barnen till fikat.
Idag bakade vi scones.
 Som vanligt så var barnen väldigt duktiga i köket, de gjorde det mesta jobbet.
 Sconesen blev kanon goda!
Dem serverade vi till mellanmålet sen då Hanna kom med pappa Måns och lillasyster Julia för att leka med oss. Kul hade barnen, hoppas på fler lekdater framöver med dem.
Sen gick resten av kvällen rätt fort, men jag hann se säsongspremiären av Greys Anatomy och den nya serien Scandal.
Då maken ju har sina spelkvällar på onsdagar så passar det ju kanon att jag har något att titta på under tiden...
// Sargit

Inga kommentarer: