söndag 7 oktober 2012

Trädgårdsfix och dans

Jag fick oväntat sovmorgon idag. Så skönt och välbehövligt. M-P kom in med Janiina på förmiddagen då hon skulle sova och så fortsatte jag min sömn med gosungen bredvid mig.
Men jag kom upp före lunch i alla fall och hann till och med rensa lite i trädgården.
Sanna ville cykla så för första gången släppte vi henne ensam ut på framsidan medan vi själva höll på i trädgården på baksidan. William hakade på henne också.
Snart nog träffade de på Klara, dagiskompis och granne.
Märks att de funnit varandra då de kanppt kan skiljas åt då de väl börjat leka.
De cyklade runt husen flera varv.
Lyckades fånga en av vilopauserna de hade utanför oss medan jag höll på med lunchen.
Efter lunchen började vi förbereda för en eftermiddag på dansen.
Barnen fick packa med sig lite underhållning emd förhoppning att de skulle roa sig själva medan jag också fick dansa.
Det lyckades!
 Janiina fick hänga med mig i sjalen medan jag dansade A2, gick rätt okej för att inte ha dansat den nivån på typ hundra år eller något, hihii.
Då jag plockade fram mellanmålet så snodde Janiina mitt äpple.
Hon gjorde tappra försök att få en bit av den men gick inge bra utan tänder...
 Efter pausen fortsatte Sanna och William roa sig rätt bra själva medan jag fick chansen att dansa lite linedance då jag inte behövde ängla (=hjälpa till) i M nivån på squaredansen.
 Lite hängde Sanna på mig från och till men hann några danser i alla fall innan jag tog med mig trollen för att se hur det gick för Janiina och M-P.
De hade kul i alla fall såg det ut som medan vi tittade, Janiina sov gott i sjalen.
Vi tänkte vara smarta och ta pizza på hemvägen för att det skulle gå snabbt att få mat, tji fick vi.
Det tog 35minuter att få pizzan! De hade många beställningar via nätet och telefonen som gick före oss som stod där *suck*.
Visst ja, Sanna hade tydligt talat om att halsbandet hon höll på med var till Klara och att hon skulle cykla till Klara då vi kom hem för att ge den till henne.
Lyckades övertala henne att Klara låg nog och sov så hon kunde gå förbi med den under morgondagen istället, vilket Sanna gick med på om hon fick göra paket av den.
Medan Sanna och William fick bada smet jag iväg en stund med Janiina för att fixa lite styrelse grejer med vår ordförande i samfällighets föreningen.
Hann tillbaka samtidigt som trollen badat klart och resten av kvällen gick rätt fort den med.
Fastnade såklart vid datorn igen på kvällen...
// Sargit

Inga kommentarer: