måndag 8 oktober 2012

Lekdate

Vi hade en lite seg start på morgonen men jag hann i alla fall ta en dusch tillsammans med Janiina innan frukost.
Då vi väl var klara med morgonbestyren, inklusive att slå in Klaras present, så gav vi oss iväg på en lekdate med min nyvunna vän Linda och hennes son Noah.
Linda bjöd på plättar till lunch och efter lite ritande och lek så tog vi barnaskaran ut på gården.
Både Sanna och William visade att de numera är stora barn som kan klättra upp på höjder, lyckades dock inte fota William då han var snabb med att vilja hoppa ner från taket på polisbilen.
 Gunga ville Sanna göra såklart och under tiden gick William balans gång flera gånger med mig som stöd.
Senare ville Sanna också balansera, vilket hon gjorde helt själv.
 Då Sanna var färdig med gungan sa hon att nu var det Janiinas tur och sen gav hon henne fart.
På filmen får ni se lite av hur uppskattat det var att gunga.
Snart nog var det dags att bege sig till barndansen och vi sa adjö till Linda och den sovande Noah. William valde att vänta utanför denna gång men Sanna gick glatt in till de andra barnen. Själv!
Tror att William hade lite tråkigt i väntan, fanns ju inte något att göra i hallen där vi satt.
Få se om han hellre vill vara med nästa gång.
Då vi kom hem ville Sanna direkt cykla hem till Klara med hennes present så jag följde med.
Det slutade med att jag återvände hem utan henne.
Jag gick ut och började rensa i jordgubbslandet medan M-P försökte roa en grinig och mammig Janiina.
William visade glatt hur man ska göra med hängselbyxorna, fylla fickorna med verktyg så att man kan börja jobba.
Plötsligt vill William klä på sig jacka och skor och så säger han "jag vill också dit Sanna är, jag ska hämta Sanna hos Klara" och så knatar han iväg ensam. Ringde såklart till Klaras mamma och kolla att det var okej om han kom vilket det var.
Första gången som våra troll leker borta hos kompisar utan oss, de till och med tar sig dit själva!
Oj så stora de börjar bli. Är väldigt glad att det finns många barn i deras ålder i vårt område som de dessutom känner från förskolan.
Då det var middagsdags gick jag för att hämta hem våra stortroll, de var väldigt svår övertalade att komma hem.
Lyckades till slut.
Efter middagen gick jag iväg på ett föräldrasamrådsmöte på förskolan, sa skämtsamt att jag skulle gå och leka på deras förskola men Sanna skrattade och sa "nä mamma, du ska på möte", sötnos.
Ingen av barnen brydde sig om att jag gick iväg, skönt.
Men ikväll ville stortrollen inte somna alls utan gjorde allt för att slippa och försökte förhala med än det ena än det andra efter att M-P åkt på sin träning.
Men det tystnade i rummet till slut. De sover väldigt oroligt dock och vid ett tillfälle hittade jag William med ansiktet mot golvet och benen och fötterna på sängen, då han glidigt av sängen vid den öppning som blir mellan stödbrädan och sänggaveln!?!
Sanna såg jag ligga över sin puffpall som är bredvid sängen, fick lyfta henne också tillbaka till sängen.
Oj oj oj, undrar om de ska börja gå i sömnen också, vilket Sanna ju redan gjort då hon var mindre...
// Sargit

2 kommentarer:

P-a sa...

haha så grymt gullig film på gungandet =) duktig sanna var som fixade det!

krama glina från farbror p-a!

Familjen Sundström sa...

jepp, ska göra det imorn :-)
// sargit