tisdag 23 oktober 2012

Hektisk helg och start på veckan

Då är en ny vecka igång för fullt. Helgen präglades av jobb för min del.
Natten mellan fredag och lördag var första gången jag var ifrån Janiina då jag var på övernattning med konfirmanderna.
Det hade gått kanon hemma då M-P hade bara Janiina att gosa med, och tiden gick väldigt fort för min del.
Sanna och William sov över hos mummu. M-P hämtade dem till knytteskogen på lördag morgon men sen åkte de tillbaka dit. Då jag skulle hämta stortrollen på eftermiddagen, för vi skulle på en finsksångstund hemma hos Kati, så sa William "jag vill vara kvar hos mummu" så det fick han.
Men efter såmgstunden fick jag hem även min älskade son.
Lördag hade vi också städdag i föreningen så medan jag var med tjejerna hos Kati så passade M-P på att slänga en massa skräp i container. Så nu är lövhögarna och de ruttna äpplena borta.
Men nya löv har fallit och väntar på att krattas... Hösten är här på riktigt.
Janiina ville också testa Hannas wigglecart.
 Det hans ju med lek också förutom sång, de lekte fint ihop men sen rök de ihop om wigglecarten.
Balansen är hårfin mellan att vara vänner och "fiender" ibland...
Lite lördagsgodis hade William och mummu köpt till kvällen.
Jag jobbade även på söndag förmiddag och på eftermiddagen följde hela familjen med för att agera hejaklack åt M-P som hade match igen. De vann med 3-1.
Hejarklacken redo.
Då planen blev det tom så härjade Janiina och Sanna fritt över hela golvet.
Efter matchen kände vi inte för att laga mat och då vi frågade barnen så ville de äta "ute", men först sa William "Jag vill inte äta ute, det är för kallt".
Inte lätt att förstå talesätten alltid men att äta på restaurang förstod han bättre.
Det blev "Fyra små rätter". Mums!

Måndagen försvann fort den med.
Förmiddag hälsade jag och barnen på hos Lorainne innan det var dags för ett tandläkarbesök för William.
Vaari väntade ute med Janiina och Roy medan jag gick in med Sanna och William.
Sanna klättrade glatt upp på stolen och åkte kana ner och babblade på, det var ju inte hennes tid så hon var inte nervös.
Men William, han vägrade återigen att ens le mot den snälla tandsköterskan.
Vi bokade in en ny tid och så fick båda barnen tatueringar men precis innan vi skulle gå så ville William visa sina tänder i alla fall. Tror att den utlovade handlandet av en bil hade något att göra med det. Men han vägrade sätta sig i stolen så tandsköterskan fick titta på tänderna hukandes.
Efter lunch fick han då välja ut något att handla på öb "jag har egna pengar, jag ska köpa en STOR bil" sa han. Det blev ingen bil i slutändan utan en massa smådjur i en påse men så stolt han var över att få betala själv (jag smög till de slantar som saknades).
Han nådde inte riktigt upp till kassörskan då han skulle betala, så jag fick hjälpa till lite.
Sen följde den sedvanliga måndag eftermiddagen med öppnis på familjecentret och sedan Sannas danslektion (William vill inte alls så han slutade helt).
Kvällen, efter att barnen somnat, roade M-P sig med att skala och kärna/klyfta en ikea kasse med äpplen medan jag premiärkörde saftmajan jag köpt.
Av 3kg äpplen blev det lite över två flaskor med saft och en stor burk med äppelmos.

Idag har jag jobbat mest hela dagen, och kvällen.
Dagen började med att William gosar ner sig bredvid mig med orden "jag fryser".
Mysigt. Då jag efter en stund kliver upp för att gå på toa upptäcker jag att klockan är 8.45!
Då blev det fart må ni tro... Verkar som mina tisdags mornar är detsamma som stress och bråk mornar *suck*
Nu ska jag nog chocka min kropp och lägga mig tidigt.
Är rätt slut faktiskt.
// Sargit

Inga kommentarer: