torsdag 25 oktober 2012

Första snön!

Börjar med att visa vilken fin bild Sannas gudmor Lina tog på henne i tisdags då de var på matlaget.
Hon har fångat Sanna i sin egna speciella posé.
Fick se flera fina bilder hon lyckats med och jag vart så förvånad att Sanna tillät sig fotograferas, hon som brukar vända bort huvet så fort jag riktar kameran mot hennes håll.
Här har ni en till bild Lina tog under den kvällen.
Efter personalmötet på förmiddagen så skulle jag kika in på pastorsexpeditionen lite snabbt, men då det ju inte finns några hissar eller barnvagnsrampar så fick jag gå runt hela kyrkobyggnaden istället.
Inte mig emot för trots denna kalla höstdag så sken solen och jag kunde riktigt njuta av färgerna.
Jag blev väldigt frestad att hoppa i dessa fina lövhögar som nyligen samlats ihop...
På kvällen då jag höll på att plocka ihop på jobbet så märkte jag att det snöade ute.
Jag blev faktiskt jätteglad då jag såg det, till skillnad mot de flesta andra jag hört nämna snö på facebook, men snö gör ju omgivningarna mycket ljusare på kvällarna.
Börjar faktiskt längta till vintern, även om jag inte skulle ha något emot fler soliga höstdagar med alla fina färger. Hösten är min favorit årstid trots allt.
Men idag kände jag på allvar att det är dags att leta fram vinterjackan och skorna, Janiina fick gosa ner sig i en åkpåse i vagnen i alla fall.
Önskar ibland att jag också kunde göra så, gosa ner mig i åkpåsens värme i vagnen för att bli runt skjutsad av någon annan.
// Sargit
p.s.
höll på att glömma berätta att Janiina invigde sin tandborste idag, hon ville nästan inte släppa taget om den sen...

Inga kommentarer: