tisdag 9 oktober 2012

Jobb, bäbisgos, jobb

Idag har jag varit på jobbet sen tio. Kom hem efter nio.
Jobbade inte hela tiden dock, var på öppnis med Janiina mitt på dagen. Hon brydde sig inte alls om mig utan busade runt för sig själv mest hela tiden.
Två rätt så nyblivna tvillingmammor var där med sina små, 2 månaders och 4 månaders.
Så mysigt det var att få gosa med dem!
Kommer knappt ihåg hur det var att kånka runt på två småttingar, byta, mata och allt annat därtill.
Hur sjutton fixade jag det egentligen undrar jag!?!
Då jag var mitt i det så var det bara vardag och inget jag reflekterade över, men så här i efterhand är jag väldigt glad över att den tiden är förbi nu.
M-P kom och hämtade Janiina då han var klar på jobbet. Idag fick Sanna och William vara på dagis fram till fyra.
Det hade gått jättebra enligt M-P, enda kommentaren från maken var "note to self; inte hämta exakt klockan fyra då ALLA andra hämtar samtidigt utan försöka hämta lite tidigare".
Då jag kom hem så sov alla trollen så sött. Ovant att inte ha fått träffa mina stora älsklingar mer än på morgonen. Och imorse blev det väldigt stressigt då jag vaknade först fem över halv nio!
Men hör och häpna så var barnen på förskolan till halv tio, imponerande eller hur med tanke på att vi ändå hann emd frukost och allt annat som hör till morgonbestyren.
Medan jag var på jobbet så åkte maken med barnen till öppnis i Valsta kyrka på familjesoppan.
Har inte fått höra mer än att det gått bra förutom ett litet raseriutbrott från Sanna.
Nu kallar sängen på mig, jobb förmiddag imorgon för mig.
// Sargit

Inga kommentarer: